Mert vannak még igazi mesterek!

Mesterségek blogja

Mesterségek blogja

Zsolt a vésnök mester - egy kihalófélben lévő szakma

2017. április 25. - MackMaster

Riemer Zsolt vésnököt a véletlennek köszönhetően ismertem meg és többek között miatta is kezdtem bele ebbe a blogba, mert csodálom amit csinál.

vesnok_mester_budapest_gravirvilag.jpg

A cégünknek kerestünk 2016-ban hirtelen valakit, aki "Made in Hungary" feliratos égetőszerszámot készítene. Találtunk 1-2 céget online, viszont Zsolt volt az, aki gyors, korrekt és profi ajánlatot adott rövid határidővel. Fogtam hát magam és meglátogattam budaörsi műhelyében, hogy megbeszéljük a részleteket és megismerjem mint jövendő partnerünket. Mint kiderült, igen jól tettem! 

Kiderült, hogy amit én egy kis CNC marós műhelynek gondoltam, bizony jóval több annál. Zsolt már több, mint 25 éve űzi az ipart, elvégzett egy iskolát, dolgozott egy nagy állami cégnél majd saját üzletbe kezdett. 

Folyamatosan fejlődő műhelyében a lézeres letapogatótól az edzőkemencén át sokféle profi gép található. Nekem mint műszaki embernek egy igazi Disneyland volt, eltöltöttem vagy egy órát míg csodálva nézegettem őket munka közben. Ami viszont nekem még a gépeknél is jobban tetszett, azok a kézzel készült finom vésetek amiket Zsolt készít és amiket nem lehet semmilyen géppel pótolni.
vesnok_mester_budapest_gravirvilag_small_1.jpg

vesnok_mester_budapest_gravirvilag_1_2.JPG

Kihalófélben lévő szakma ez Zsolt szerint, mert nincs már képzés és alig egy maroknyi szakember maradt az országban. Ezért ha ők nyugdíjba mennek, nem lesz következő generáció.

Ő rengeteg dolgot készít fémből, érmeket, kitűzőket, érméket, különböző nyomdai szerszámokat, pecsétnyomót vagy épp oldtimerek jelvényeit is tudja pótolni vagy fel tudja újítani. 1-2 darabot is meg tud csinálni bármiből, de sorozatgyártással is foglalkozik. Gyakran készít például céges jubileumi emlékérmeket nagyobb mennyiségben, vagy épp sportkluboknak kitűzőket.

Munkáiból íme néhány példa a teljesség igénye nélkül:

Vidám és profi embert ismertem meg személyében, aki mivel világ életében sportolt minimum egy tízest letagadhatna a korából. Azóta már több projekten vagyunk túl, ezért nyugodt szívvel ajánlom őt.

Honlapja: GravírVilág.hu

 Ha tetszett, nyomd meg kérlek a gombot!

arrow_orange_down.png

A bejegyzés trackback címe:

https://mesterseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1412293433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab.gipsz 2017.04.26. 17:45:24

Szuper.

Remélhetően néhány ügyes kezű fiatal ember is kedvet kap, ehhez a már-már művészi munkához, biztos megélhetés és tisztességes bért biztosított.

Több ilyen, a munka precizitást igénylő oldalát és az igazi kézműves szakmákat bemutató, riportra lenne szükség !

NaVi1203 2017.04.27. 19:09:22

Valóban bámulatos és precíz, tényleg le a kalappal előtte!
Viszont nagyon remélem, hogy hasonló precizitással jelöli "copy","reproduction" vagy egyéb jelzéssel azt a csákócímert, ami a tenyérben fotózva látható.
Ha nem így teszi, akkor az már korántsem olyan bámulatos...

Az ugyanis egy monarchiás csákócímer másolata, és igen sok gyűjtő feje fáj világszerte az ilyen és más hasonló hamisítványok miatt.
süti beállítások módosítása